X
تبلیغات
مشهد شهر زندگی - پارک کوهسنگی

مشهد شهر زندگی

پارک کوهسنگی

کوهسنگی دومین پارک بزرگ و زیبای کلانشهر مشهد

 

 

کوهسنگی یکی از مشهورترین پارکهای قدیمی و زیبای ایران است که در سال ۱۳۳۰ افتتاح شده و در دامنه کوههای جنوبی مشهد قرار دارد. در بالای این پارک دو کوه بزرگ سنگی قرار دارد که برای حضور شما زیبا سازی شده و بقیه پارک در محوطه بسیاروسیع حدود۲۰ هزار متر مربع دارای استخر و رستورانهای متعدد و مراکز خرید و مراکز ورزشی و تفریحی و شهربازی و .... است.

 

عکس از بالای کوه سنگی

 

 

کوه سنگی ۴۰ سال پیش

 

پارک کوهسنگی تنها یکی از ۱۵ پارک بزرگ مشهد و یکی از زیبا ترین پارکهای ایران حتی زیبا تر و بزرگ تر از ملت و جمشیدیه تهران.

اگر این پارک را برای تفریح انتخاب کرده اید خیالتان از بابت همه امکانات راحت باشد.

 

 

چند عکس زیبا از شب در کوهسنگی

 

 

 

 

 

 

مونا مسعود لواسانی

به نام او
عناصر وجزئیات پارک کوه سنگی مشهد – بخش دوم
مونا مسعود لواسانی / دانشجوی کارشناسی ارشد معماری منظردانشگاه تهران – ورودی 86
در شماره قبل نشریه به معرفی کلی پارک کوه سنگی پرداخته وبه برخی جزئیات آن اشاره ای شد. کوه سنگی یک عنصر جالب طبیعی است که به عنوان یک نشانه شهری طبیعی در ذهن مردم شهر جای گرفته است . جهت طراحی مجموعه تفریحی – فرهنگی توسط مهندسین مشاور بافت شهر،از ابتدا اهداف زیر در نظر گرفته شد :

1- حفاظت از هویت طبیعی کوهسنگی
2- توسعه فضاهای سبز و باز، گردشگاهی در مقیاس شهربزرگ آینده
3- تامین نیازهای توریستی شهر مشهد و جلب سیاحان، تجار و شهروندان جمهوری های تازه استقلال یافته آسیای مرکزی به مشهد
4- توسعه تسهیلات فرهنگی وایجاد خانه های فرهنگ ملل و اقوام مختلف
5- تغییر عملکرد آن دسته از کاربریهایی که مزاحم و مغایر عملکرد تفریحی – تفرجگاهی کوهسنگی تشخیص داده شوند

این اهداف با توجه به سابقه پارک در اذهان مردم و مسافرین مشهد برای جوابگویی در دو مقیاس شهری و فراشهری تعریف شدند . بخشهایی از پارک که در رابطه تنگاتنگ با مناطق مسکونی شهر قرارگرفته اند در مقیاس شهری و بخشهائی که در مجاورت جاده های اصلی ارتباطی مانند جاده کمر بندی و یا میدان جمهوری واقع می شوند در مقیاس فراشهری عمل می کنند .




لامبورگینی در مشهد

لامبورگيني  گالاردو ال پي 560  براي اولين بار در نمايشگاه ژنو سال 2008 به نمايش گذاشته شد .
طراحي آن بر اساس مدل گالاردو صورت گرفته البته با تفاوتهایی در پيشرانه ، سيستم فنربندي ، گيربكس و تغييراتي در ظاهر . پيشرانه اين خودرو 10 سيلندر (V) شكل بوده به حجم 5.2 ليتر كه با بهره گيري از سيستم FSI يا تزريق سوخت مستقيم جديد كمپاني آئودي به تواني برابر با 560 اسب بخار دست پيدا كرده و همانند مدلهاي ديگر اين كمپاني به صورت دو ديفرانسيل (4WD) عرضه مي گردد.
لامبورگيني گالادرو  ال پی 560  در مدت زمان 3.7 ثانيه قادر است سرعت خودرو را به 100 كيلومتر در ساعت رسانده و با حداكثر سرعتي معادل 325 كيومتر در ساعت به مسير خود ادامه دهد.

این خودرو که در حال حاضر از بهترین خودروهای دنیای امروز به شمار می رود به دلیل قوانینی که در ایران وجود دارد به هیچ وجه پلاک ایران نمی شود و به همین خاطر در ایران با پلاک گذر موقت تردد میکند.


 


+ نوشته شده در  پنجشنبه 1389/04/17ساعت 15:20  توسط   |